loading...
مجله تکنولوژی
faryad بازدید : 44 شنبه 27 مهر 1392 نظرات (0)
عید قربان روز ذبح کردن دسیسه های شیطانی و عبودیت در در گاه الهی و عید سعید غدیر خم ، روز ولایت علی ابن ابیطالب (ع)  را بر تمامی مسلمانان جهان بالاخص مردم شریف ایران تبریک و شادباش عرض می کنم.
faryad بازدید : 38 شنبه 27 مهر 1392 نظرات (0)
بعد از قريب به سيزده سال از نشست بن اول در سال 2001 که دولت رئيس جمهور کرزي شروع بکار کرد ، تا به کنون شاهد اتفاقات عجيبي در صحنه سياسي - اجتماعي افغانستان بوديم.م جامعه محروم هزاره وهمچنين ترکتباران ازبک که محروميت از قدرت سياسي ، جزو لاينفک فرهنگ اجتماعي شان بوده است ، روزنه هاي اميدي را فراروي خود ديدند که همه آنان را به آينده اين کشور اميدوار کرده بود. شاهد اين قضيه هم ،کانديد شدن دو تن از هزاره هاي سرشناس براي انتخابات رياست جمهوري در دور اول بود که موجي از اميد و شادابي و نشاط را در جامعه هزاره به ارمغان آورد،حاجي محمد محقق و زمضان بشر دوست اگر چه بلحاظ تفکرات و ايدئولوژي کاملاً در مقابل هم قرار داشتند ، ولي نفس حضورشان به عنوان کانديد رياست جمهوري ،نويد بخش اين بود که بالاخره هزاره به اين مهم رسيده است که مي تواند در اين کشور نفر اول باشد. همچنين کانديد شدن ژنرال دوستوم از طرف ازبيک هاي عزيز خود نشانه ديگري در اين راستا است که ساير اقشار جامعه هم راساً مي توانند به اين چوکي چشم داشت داشته باشند. شکستن سد آهنين انحصارگرايي کم کم داشت به عنوان شعار روز و مد گپهاي سياسي بدل مي شد و هر کسي که در اين راستا کوبنده تر گپ مي زد ، چه هوراهايي که نمي شنيد.يادم مي آيد  وقتي در يکي جلسهاتي که حاجي محمد محقق  براي عموم مردم هزاره سخنراني مي کرد ، آنقدر از همت والا و خواست مشروع مردم هزاره داد سخن داد که من مي گفتم اين محقق به کمتر از رياست جمهوري قناعت نمي کند.مي گفتم ما مردم هزاره نبايد به کمتر از اين قناعت کنيم (خب جواني است و خامي و احساسات زودگذر) همه مردم هزاره شايد اينگونه فکر مي کردند و اميد پيروزي حاجي محقق را در انتخابات رياست جمهوري داشتند.به همين قياس مردم عزيز ازبيک شايد نسبت  به عملکرد ژنرال دوستوم همچنين احساسي داشتند و قس علي هذا، اين گذشت و گذشت و گذشت تا به انتخابات دوره دوم رياست جمهوري در سال 88 که اينبار حاجي محقق کانديد نبود، همينطور ژنرال دوستوم و ديگر سران ترکتبار هزاره و ازبيک، هيچکدام کانديد نبودند جز داکتر رمضان بشر دوست ، مردي که خيلي ها او را دون کيشوت افغانستان وپيامبر بي اصحاب مي دانستند.بود و نبود مردم هزاره همين رمضان بشر دوست بود،ظاهراً روند قهقرايي خواسته هاي بزرگ و بلندپروازيهاي مردم محروم هزاره و ازبيک شروع شده بود، ديگر کم کم مي پنداشتند که شايد رياست جمهوري قبايي بس بلند بر تن شان است و اين ردا را زيبنده نيست که بر تن اينان باشد.باشد که از ديگر چيزها نمانند.هر چه بود در آن دوره کذايي باز رمضان بشر دوست ،سوسوي اميدي بر تن اين رنجوران تاريخ بود.آن هم گذشت و گذشت و گذشت.
واکنون:آري تامل کنيم و چند بار با صداي بلند بگوييم: و اکنون و اکنون و اکنون و.......اين ذکر را بايد تکرار کرد ، براي سوء هازمه سياسي - اجتماعي مان بد نيست.و اکنوني که هيچ هزاره اي جرات اين را نداشت تا کانديد رياست جمهوري شود.و اکنوني که هيچ ازبيکي خود را کانيديد نکرد.و اکنوني که سقف خواسته هايمان کوتاه و کوتاه و کوتاهتر شد.و اکنوني که عاجزانه دست گدايي به سمت برادر بزرگتر دراز کرديم تا او با طعنه بگويد که در دفعه هاي قبلي هم بي خود وقت ما و ديگران را گرفتيد.شما کجا و رياست جمهوري کجا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


faryad بازدید : 38 شنبه 27 مهر 1392 نظرات (0)

این دنیای کوچک و هفت میلیارد آدم!
یعنی تو باور می کنی؟
شمرده ای؟
کی شمرده است؟
جز سیاستمدارها
دیده ای کسی آدم بشمرد؟
باور نکن
نارنجی!
باور نکن
سبز آبی کبود من!
باور کن
همه ی دنیا فقط تویی
و برخی دوستان!

بقیه هم تکراری اند

عباس معروفی


faryad بازدید : 38 شنبه 27 مهر 1392 نظرات (0)
خانواده های گرامی زائرین کاروان حج نینوا:

برابر اعلام هواپیمایی ماهان و تحویل بلیط به کاروان، پرواز برگشت کلیه  زائرین کاروان حج نینوا بابل روز یکشنبه 92/8/12 ساعت 20/30 شب  (بوقت ایران)  از فرودگاه مدینه بسمت ساری پرواز کرده  و حدود ساعت 23/45 شب در فرودگاه ساری به زمین خواهد نشست. انشاالله...

مضافاً هرگونه تغییرات احتمالی در تاریخ وساعت پروازباستحضار زائرین وخانواده های گرامی خواهد رسید.

کاروان حج نینوا...


faryad بازدید : 46 شنبه 27 مهر 1392 نظرات (0)

نگاهي به احاديث اهل بيت (عليهم السّلام) به ويژه مناجات و ادعيه هاي ايشان به خوبي كمال خشوع و احترام و كرنش اين واصلان به قله عرفان حقيقي و غواصان اقيانوس ژرف معرفت را در برابر اسماء الهي و صفات زيباي خداوندي را نشان مي دهد.

کلام نور

هُوَ اللَّهُ الَّذِي لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ الْمَلِكُ الْقُدُّوسُ السَّلَامُ الْمُؤْمِنُ الْمُهَيْمِنُ الْعَزِيزُ الْجَبَّارُ الْمُتَكَبِّرُ سُبْحَانَ اللَّهِ عَمَّا يُشْرِكُونَ * هُوَ اللَّهُ الْخَالِقُ الْبَارِئُ الْمُصَوِّرُ لَهُ الْأَسْمَاءُ الْحُسْنَى...

اوست خدائی که جز او خدائی نیست ، پادشاه پاک بی عیب ایمنی بخش مسلّط توانمند چیره درخور کبریا و بزرگی ؛ منزّه است خدا از آنچه شریک او میسازند.*اوست خدای آفریننده هستی بخش صورت نگار ، بهترین نامها از آن اوست ...

سوره حشر آیات 23 الی 24


faryad بازدید : 60 شنبه 27 مهر 1392 نظرات (0)

مدرسه فوتبال سپاهان گرگان در تابستان سال ۹۲ موفق شد در تمامی رده های سنی فوتبال شهرستان گرگان و استان گلستان حضور بسیار خوب و پر رنگی داشته باشد و بازیکنان زیادی را به اردوی تیم های ملی و سپاهان اصفهان بدهد.

مدرسه فوتبال سپاهان گرگان پایگاه و مرکز استعدادیابی سپاهان اصفهان که حالا تبدیل به باشگاه شده است، با مدیریت سید صادق موسوی ۴ رده سنی ۱۰ سال تا ۱۳ سال مدرسه فوتبال و نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان فوتبال و همچنین بزرگسالان فوتسال و زیر ۵۰ سال پیشکسوتان در مسابقات رسمی شهرستان گرگان و استان حضور داشته است و توانست موفقیتهای خوبی بدست آورد. ضمنا در آینده نزدیک قصد دارد مدرسه فوتبال بانوان سپاهان را در گرگان راه اندازی کند.

1

مدیریت این باشگاه از مربیان با تجربه و خوبی نظیر حسین تازیکه، سید عیسی حسینی، هادی نژادی، دانیال لولایی، حمیدرضا منوچهری در رده های مختلف استفاده می کند.

سید صادق موسوی از دعوت ۶ بازیکن به اردوی تیم های ملی کشور و ۴ بازیکن به سپاهان اصفهان خبر داد و یادآور شد احسان منوچهری زیر ۱۳ سال سپاهان اصفهان و تیم ملی زیر ۱۲ سال گذشته و زیر ۱۳ سال امسال، توحید محمدی اطهر به اردوی تیم ملی نوجوانان زیر ۱۵ سال و نوجوانان سپاهان اصفهان، ابوالفضل خطیر نامنی، اشکان هدایتی زاده و محمد علی تیموری به اردوی تیم ملی نوجوانان زیر ۱۵ سال ایران و علی دهقان به جوانان اصفهان و اردوی تیم ملی جوانان کشورو مسعود فرخی مورد نظر جوانان سپاهان اصفهان قرار گرفتند.

مدرسه فوتبال سپاهان گرگان در شهریور ماه سال ۹۲ در جشنواره پایگاه همنام سپاها نهای سراسرکشور که همه ساله در صفائیه اصفهان برگزار می شود شرکت کرد و موفق شد به مانند سال گذشته حضور چشمگیری داشته باشد و از بهترینهای پایگاههای سپاهان در کشور معرفی شود.

سید صادق موسوی از اردوی ۴ روزه با حضور ۵۰ بازیکن خود از ۱۰ سال تا ۱۸ سال در اصفهان در هفته آخر شهریور ماه ۹۲ خبر داد و یادآور شد در این اردو از باشگاه و مجموعه ورزشی صفائیه متعلق به سپاهان اصفهان بازدید و استفاده نماید و در این مدت با تیمهای سپاهان شهرستانهای مبارکه و زرین شهر و تیم اصلی باشگاه سپاهان اصفهان مسابقات دوستانه ای برگزار نماید.

وی در پایان افزود: باشگاه سپاهان گرگان نماینده فوتبال گلستان در مسابقات زیر گروه نونهالان کشور در سال ۹۲ بوده که در صورت حضور در این مسابقات ، تدارک و برنامه ریزی مناسبی خواهیم داشت .


faryad بازدید : 41 شنبه 27 مهر 1392 نظرات (0)

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4

/* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}

تأملی در باب اخلاق ورزش

اگر ورزش را به عنوان یک پیشه و حرفه در نظر بگیریم اخلاق ورزش گونه‌ای، اخلاق حرفه‌ای است. به تعبیر دیگر همانطور که ما در پزشکی، مهندسی، تجارت و اقتصاد نیاز به پیروی از هنجارهایی داریم، ضرورت پیروی از هنجارها در اینجا هم حس می‌شود.

عده ای شعار ورزش قهرمانی را برترین، بهترین، سریعترین و چابکترین و .. ذکر کرده اند. ورزش قهرمانی بخشی از منظومه کلان تری است که جهان ما را در بر گرفته و آن اقتصاد آزاد نام دارد. در این گستره هر کسی باید کالاهای خود را عیان کند و برترین کالا طبیعتاً ارج و قرب بیشتری دارد.

در این میان نیرو و توان و بدن انسان هم به عنوان یک کالا که باید ارزیابی شود مورد توجه قرار می گیرد. از الزامات ورزش قهرمانی، آوردن حداکثر فشار و انرژی برای ثبت استاندارها و معیارهای بهتر است. اما پرسشی مهم در اینجا سر بر می آورد و آن این است که چه محدودیتهای اخلاقی در این زمینه باید وجود داشته باشند. این محدودیتها نه تنها باید مورد توجه قهرمانان قرار گیرند که نهادها و نظامهای ورزشی هم باید بدانها عطف توجه نشان دهند.

نهادهای قانونی ورزش با نظارت شدیدی بر افراد و نهادهایی که می توانند از مواد نیروزا استفاده کنند سعی می کنند یک مانع حقوقی برای سوء استفاده از قوانین و میلی سرسام آور که برای پیروزی وجود دارد پیدا کنند. از سوی دیگر تکنولوژی جدید بسیار به مدد ورزش آمده تا خطاهای انسانی و همچنین سوء استفاده هایی که می توانند صورت گیرند به حداقل ممکن خود برسند. این اما همه ماجرا نیست.

 

اولاً موضوع اخلاق رابطه است و رابطه صرفاً رابطه با رقیب محسوب نمی‌شود. موضوع اخلاق رابطه با هم تیمی و حتی با خود هم هست. هیچ قانونی ورزشی نمی تواند به یک بازیکن فوتبال بگوید چگونه با یار خودی رفتار کند و چگونه حب و بغضهای شخصی را در رابطه ای ورزشی و انسانی که با هم تیمی اش دارد دخالت ندهد.

از سوی دیگر معرفت اخلاقی علاوه بر آنکه از جنس ارتباط است از جنس معرفت هم هست یعنی چیزی بر معارف ما می‌افزاید. اینکه در یک مسابقه تنها یک تیم قهرمان می شود و اینکه ورزش علاوه بر قهرمانی کارکردهایی دیگر برای سلامت روح و جسم دارد و اینکه ورزش یک زندگی فشرده شده است همه معارفی هستند که هرچند تأثیرات اخلاقی زیادی دارند اما بیش و پیش از آن، اینها بر معرفت ما می افزایند. معرفتی که بسی به کار ما می آید.

ورزش غیرحرفه ای البته شاید به اندازه ورزش حرفه ای به اخلاق ویژه نداشته باشد. اخلاق حرفه ای اخلاق یک پیشه و یک حرفه است و همانطور که تجارت، اقتصاد، فکر ، تکنولوژی، پزشکی و رسانه نیز به اخلاقی خاص خود نیاز دارند ورزش حرفه ای نیز بدین اخلاق نیاز دارد. در این میان دغدغه متفکران اخلاق ورزش حرفه ای آن است که به معیارها و کدهایی اخلاقی توسل جویند که میان همه فرهنگها و هویتها مشترک است هرچند که پاره ای معتقد هستند این امید را باید کمرنگ کرد چرا که تفاوتهای فرهنگی تأثیر خود را بر تفاوتهای معیارهای اخلاقی ورزش حرفه ای هم خواهند گذاشت.

با این همه مدافعان یک اخلاق ورزش حرفه ای عام و جهانشمول تأکید دارند اگر معیاری بتواند این جهانشمولی را به وجود آورد همان قاعده طلایی است. بر طبق این قاعده کاری را که نمی خواهی با تو بکنند با دیگری مکن. به نظر این افراد این قاعده است که نه تنها همه ورزشکاران حرفه ای باید بر طبق آن رفتار کنند که اینگونه هم رفتار می کنند.

به طور مثال اگر فوتبالیستها از قاعده بازی جوانمردانه پیروی می کنند مبتنی بر قاعده طلایی از آن پیروی می کنند. این قاعده با گونه ای فایده گرایی هم قابل توجهی است. اینکه اگر تو به این حرکت دست نزنی طرف مقابل تو هم همین شیوه را اتخاذ خواهد کرد.

منبع: مهر


faryad بازدید : 49 شنبه 27 مهر 1392 نظرات (0)
چه خوب مي شد اگر، اطلاعات را با عقل اشتباه نمي گرفتيم و عشق را باهوس و حقيقت رابا واقعيت و حلال را با حرام و دنيا رابا عقبي و رحمان را با شيطان


faryad بازدید : 116 شنبه 27 مهر 1392 نظرات (0)

مردم روستای والفجر از توابع دیلم که داستان اختلافات زمین های زراعی آنها مدتهاست که مشکلات فراوانی را برای آنها به وجود آورده است، امروز نیز تجمع مجددی را در مقابل استانداری بوشهر برپا کردند تا شاید بتوانند حقوق از دست رفته خود را باز پس گیرند.


faryad بازدید : 48 شنبه 27 مهر 1392 نظرات (0)

اخبار غير رسمي صنعتي بهشهر از احتمال تعديل سود هر سهم اين شركت تا 10040 ريال حكايت دارد.گفته مي‌شود كه اين تعديل در گزارش 9 ماهه شركت به بازار اعلام خواهد شد......


تعداد صفحات : 15

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 141
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 32
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 36
  • باردید دیروز : 57
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 176
  • بازدید ماه : 155
  • بازدید سال : 1,115
  • بازدید کلی : 12,452